2012-2013 სასწ.წელი კლასი I თემატურ-კალენდარული გეგმა სემესტრი І,II
ეროვნული
სასწავლო გეგმის საგნობრივი პროგრამის მიხედვით
მისაღწევი შედეგები
თემატური
ერთეული და
ჩატარების პერიოდი
|
თემატიკა
|
თემატური ერთეულის მიზანი
|
მეთოდები/სტრატეგიები/აქტივობები
|
საათების
რაოდენობა
|
სასწავლო
რესურსები
|
შეფასების
კომპონენტები
|
წინასაანბანო პერიოდი
14.09.2012
– 08.10.2012
|
-ახალი სასწავლო გარემოს
გაცნობა;
-სურათის აღწერა;
-ტექსტის მოსმენა და ანალიზი;
- სიუჟეტური სურათის
აღწერა და ლოგიკური თანმიმდევრობით დალაგება;
-ენობრივ მასალაზე დაკვირვება:
წინადადება, სიტყვა, მარცვალი, ასო, ბგერა, ხმოვანი, თანხმოვანი;
-გრაფიკული სავატჯიშო.
|
-თანამშრომლობის უნარ - ჩვევების დაუფლება;
-საკომუნიკაციო ჩვევების ფორმირება;
-ლოგიკური სააზროვნო ოპერაციების (შედარება-შეპირისპირება,
ანალიზი-სინთეზი) თანდათანობით დაუფლება;
-მეტყველებაზე დაკვირვება; გაბმული მეტყველებიდან
წინადადების, წინადადებიდან სიტყვის გამოყოფა; მეტყველების განვითარება;
-პერსონაჟის მიმართ საკუთარი შეფასების ჩამოყალიბება
და დასაბუთება;
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება;
-ენობრივ მასალაზე დაკვირვება: სიტყვის ანალიზი და
სინთეზი, მარცვალი, ასო - ბგერა;
-მართლწარმოთქმაში ვარჯიში;
-გრაფიკული ჩვევების ფორმირება;
წერისათვის მზადება; სივრცითი ორიენტაციის უნარ-ჩვევების
ფორმირება.
|
-მოსწავლე საუბრობს, ეცნობა მასწავლებელსა და თანატოლებს;
-აღწერს სურათებს, იზეპირებს ლექსებს, ანდაზებს;
-გრაფიკულად გამოსახავს სიტყვებს, წინადადებებს;
-აანალიზებს წინადადებას, სიტყვას;
-იმახსოვრებს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს;
-მოსწავლე აღწერს სურათებს და ადგენს ზეპირ თხზულებას;
-ზეპირმეტყველებაში აფიქსირებს საანალიზო წინადადებებს,
სიტყვას და ბგერას;
-ისმენს მასწავლებლის
წაკითხულს და აანალიზებს;
-აფიქსირებს საკუთარ მოსაზრებებს და ასაბუთებს მას;
-ვარჯიშობს მართლწარმოთქმაზე;
-აანალიზებს მოსმენილსა და ნანახს ჯგუფთან ერთად,
ებმება მარტივ დისკუსიაში;
-ასრულებს გრაფიკულ სავარჯიშოებს;
-აანალიზებს ენობრივ მასალას;
-ემზადება წერისათვის;
- მუშაობს ინდივიდუალურად, წყვილებში და ჯგუფურად.
|
20
სთ.
|
წიგნი, რვეული, კალამი,
ცარცი, დაფა, ჩვენი ენა ქართული, კლასგარეშე საკითხავი ლიტერატურა მოსწავლეთათვის.
|
ზეპირმეტყველება;
წერითი დავალებები.
|
საანბანო
პერიოდი
09.10.2012-
12.02.2013
|
-მოსამზადებელი მუშაობა, სურათის აღწერა;
-საანალიზო მასალის კითხვა;
-ლექსის მოსმენა და ანალიზი;
-ასო-ბგერების გაცნობა,
მათი წერა და კითხვა;
-ენობრივ მასალაზე დაკვირვება,
წინადადების წერა;
-მოძრავი ანბანით ვარჯიში;
-ტექსტის კითხვა; დამუშავება;
-სიტუაციური სავარჯიშო;
-ლექსიკურ-სიტუაციური
სავარჯიშოები;
-დიდაქტიკური თამაშები;
-გაკვეთილის შეჯამება;
|
-ასოების გაცნობა, მათი კითხვა და წერა;
-გრაფიკული ჩვევების ფორმირება;
-მეტყველების განვითარება;
-ლოგიკური თანმიმდევრობით თხრობის ჩვევის გამომუშავება;
-ლექსიკური
მარაგის გამდიდრება;
-გარემოს ადექვატურად მეტყველება, თავაზიანი მიმართვის ფორმების დაუფლება;
-სწორი კითხვის ჩვევის თანდათანობით დაუფლება; გაბმული
თხრობის ჩვევის დაუფლება;
-საკუთარი აზრის დასაბუთება;
-აზროვნების განვითარება;
-დამოუკიდებელი მუშაობის ელემენტარული ჩვევების ფორმირება;
-წერისა და კითხვის ჰიგიენის ჩვევების გამომუშავება;
-სწორი , ხმამაღალი და გაბმული კითხვის ჩვევის დაუფლება;
-კითხვებზე სწორი პასუხის გაცემისა და ზეპირი თხზულების
შედგენის ელემენტარული ჩვევების დაუფლება;
|
-მოსწავლე აღწერს სურათს, ადგენს ზეპირ თხზულებას;
-ვარჯიშობს მართლწარმოთქმაზე, კითხვაში, წერაში;
-ზეპირმეტყველებაში აფიქსირებს საანალიზო წინადადებას,
სიტყვას, მგერას;
-კითხულობს და წერს ასოებს სიტყვაში, ფრაზაში;
-ისმენს და აანალიზებს ლექსს, ანდაზებს, გამოცანებს,
ენისგასატეხებს;
-ზეპირად ასრულებს „სიტუაციურ სავარჯიშოს;“
-კითხულობს ტექსტს;
-მეტყველებს შექმნილი სიტუაციის ადეკვატურად;
-აყალიბებს და ასაბუთებს თავის აზრს;
-ახლადშესწავლილი ასო-ბგერით ადგენს ახალ ლექსიკურ
ერთეულებს;
-ეუფლება თავაზიანი მიმართვის ფორმებისა და ჟესტ-მიმიკის
ენის გამოყენებას;
-იზეპირებს ენის გასატეხებს;
-მუშაობს ჯგუფურად და
ინდივიდუალურად
|
96 სთ.
|
წიგნი, რვეული, კალამი,
მოძრავი ანბანი, ცარცი, დაფა, ჩვენი ენა ქართული, კლასგარეშე საკითხავი ლიტერატურა
მოსწავლეთათვის
|
ზეპირმეტყველება, კითხვა,
წერითი დავალებები
|
კითხვისთვის მზადება
13.02.2013-31.05.2013
|
-ა. გურგენიძის ლექსი „აი ია“.
-ი.
გოგებაშვილის „ერთი და ორი“, „მუქთამჭამელა“, „მენავეები“,
„ცრუ“, „გამოცანა
ჭკვიანი ბავშვებისათვის“, „ნაპოვნი სავარცხელი“, „მეზობლები“,
„ბერიკაცი და ნამყენი“, „უსუნო ყვავილი“, „დაკარგული ბავშვი“, „ცხვირს მაღლა ვინ იწევს“, „თაგვები და კატა“,
„კეთილი სანდალა“, „დათუნა და ბაჭია“, „ჯიუტი თხები“, „გვრიტი და მტრედი“, „ჭიანჭველა
და ფუტკარი“,
-ნ. შამანაძის „ლოდინი“.
-გ. წერეთლის „დედა“.
-კ. გოგიაშვილის „მეგობრები“.
-შ. მგელაძის „გაზაფხული“.
-ს. კლდიაშვილის „ლომი
და ხარები“.
-ნ. დუმბაძის „იავნანა“,
„ბებერი მწევრისა და ტრაბახა კურდღლის გასაუბრება“.
-ქ. ჭილაშვილის „ბულბული
და ყიყინა“.
-„ზრდილობიანი“ (მოთხრობა).
-ვლ. ასლამაზიშვილის
„ყველაზე ყოჩაღი“.
-„ლომი და კურდღელი“
(ზღაპარი).
-ნ. მაჭავარიანის „ირგვლივ
მწვანე ზაფხულია“.
-წინადადება, წერტილი.
სიტყვა, მარცვალი, ხმოვანი, თანხმოვანი.
კითხვითი წინადადება. ომონიმებზე დაკვირვება.
-მხატვრულ სახეებზე დაკვირვება.
I პირში თხრობა. -სიტყვათშეთანხმებანი. დეფორმირებული წინადადების აღდგენა.
-განმაზოგადებელი სიტყვა.
|
-სწორი და შეგნებული
კითხვის ჩვევის გამომუშავება და დაუფლება;
-ხმამაღალი და სწორი
კითხვის ჩვევის დაუფლება;
-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება,
ახალი ლექსიკური ერთეულების დაუფლება და პრაქტიკულად გამოყენება;
-მეტყველების განვითარება
- გაბმულ მეტყველებაზე მუშაობა;
-კრიტიკული აზროვნების
განვითარება: საკუთარი აზრის ჩამოყალიბება და დასაბუთება;
-წაკითხულის შეფასება;
-ლიტერატურული მასალის
ანალიზი და შეფასება მოსწავლეთა მიერ;
-სწორი წერა;
-სწორი წერის ჩვევის
დაუფლება;
-სიტყვით ბგერით შედგენილობაზე
დაკვირვება;
-მარცვალსა და სიტყვაზე
დაკვირვება (გახსენება);
-სიტყვის დამარცვლა;
-წინადადება. თხრობითი
წინადადების ბოლოს წერტილის ხმარება;
-გრაფიკული ჩვევების
დაუფლება;
-მართლწარმოთქმაზე ვარჯიში;
-I პირში თხრობა;
-მოსწავლეებში კაცთმოყვარეობის,
ჰუმანიზმის გრძნობის გაღვივება;
-ეთიკის ელემენტების
გაცნობა;
|
-მოსწავლე ისმენს, კითხულობს
და მასწავლებლის დახმარებით აანალიზებს ტექსტს;
-გამოაქვს დასკვნები;
-გადმოსცემს წაკითხულის
შინაარსს;
-გამოთქვამს და ასაბუთებს
თავის აზრს;
-ავლებს პარალელს უკვე
შესწავლილ ან მოსმენილ ლიტერატურულ მასალასთან;
-ვარჯიშობს სწორსა და
შეგნებულ კითხვაში;
-ეუფლება ახალ ლექსიკურ
ერთეულებს, ფრაზეოლოგიზმებს, იყენებს მათ მეტყველებაში;
-საყრდენ სიტყვებზე ადგენს
ზეპირ თხზულებას;
-კითხულობს ტექსტს;
-აანალიზებს ენობრივ
მასალას;
-ვარჯიშობს წერაში;
-აკვირდება და აანალიზებს
მათემათიკურ ცნებებს (მეტი, ნაკლები, ორჯერ მეტი, ტოლი );
-აკვირდება ენობრივ მასალას
(ორმარცვლიანი სიტყვის ანალიზი);
-აფიქსირებს ახალ ლექსიკურ
ერთეულებს და მათი გამოყენებით ადგენს წინადადებებს;
-მუშაობს ინდივიდუალურად,
ჯგუფურად, წყვილებში.
|
97 სთ.
|
წიგნი, რვეული, კალამი,
მოძრავი ანბანი, ცარცი, დაფა, ჩვენი ენა ქართული, კლასგარეშე საკითხავი ლიტერატურა
მოსწავლეთათვის
|
ზეპირმეტყველება, კითხვა,
წერითი დავალებები
|
No comments:
Post a Comment